Saturday 23 September

17 tips για το 2017

31 Ιανουαρίου 2017

Νέα χρονιά, νέοι στόχοι, νέα ξεκινήματα .. Πρώτος μήνας του έτος και είναι αυτός ο μήνας που  λες πως θα τα καταφέρεις όλα! Θα προσέξεις την υγεία σου, θα αγαπήσεις τον εαυτό σου περισσότερο, θα νιώσεις περισσότερη αυτοπεποίθηση και θα μπεις και στο τζιν που φορούσες πριν 5 χρόνια! 

Κι αν όλα αυτά που διαβάζεις τα έχεις πει και τα έχεις γράψει στη λίστα σου τότε ήρθε η χρονιά που θα τα κάνεις πράξη! Και οι 17 συμβουλές που ακολουθούν θα σε βοηθήσουν να βγάλεις τον καλύτερό σου εαυτό!

Ξεκίνα τώρα, ξεκίνα για σένα!

  1.  Μικρά κ συχνά γεύματα. Το μυστικό για ένα υγιές σώμα κρύβεται στα πολλά και μικρά γεύματα την ημέρα. Εγώ θα σου πρότεινα 5 γεύματα, με κύρια πρωινό, μεσημεριανό κ βραδινό και 2 ενδιάμεσα snack.
  2. Ξεκίνα με πρωινό. Η καλή μέρα από το πρωινό φαίνεται! Βρίσκεται στην κορυφή των γευμάτων, αφού αποτελεί ένα από τα πιο βασικά γεύματα, που θα δώσει στον οργανισμό την ενέργεια που χρειάζεται για να ξεκινήσει δυναμικά την ημέρα. Θα χρειαστείς περίπου 15’ για να ετοιμάσεις και να καταναλώσεις το πρωινό σου.
  3. Πέντε φρούτα και πέντε λαχανικά ημερησίως. Φρόντισε να καταναλώνεις καθημερινά 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών, χαρίζοντας στον οργανισμό σου βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που τα έχει ανάγκη.
  4. Συνοδεύουμε το φαγητό μας πάντα με σαλάτα. Μην ξεχνάς να συνοδεύεις πάντα το κυρίως σου γεύμα με σαλάτα. Επέλεξε φρέσκα λαχανικά εποχής, συνδύασέ τα μεταξύ τους και φτιάξε μία νόστιμη και θρεπτική σαλάτα η οποία θα σου χαρίσει πολλά θρεπτικά συστατικά, θα συμβάλλει στην ενυδάτωσή του οργανισμού ενώ παράλληλα θα κάνει το αίσθημα του κορεσμού πιο έντονο.
  5. Επαρκής Ενυδάτωση. Φρόντισε να καταναλώνεις 1,5 με 2 λίτρα νερό καθημερινά. Το νερό αποτελεί βάση της σωστής και ισορροπημένης διατροφής. Χαρίζει στον οργανισμό μας, ζωτικότητα, ευεξία και προάγει την καλή μας υγεία.
  6. Αφιέρωσε χρόνο στο φαγητό σου. Αφιέρωσε τον χρόνο που αξίζει στο φαγητό σου. Θα χρειαστείς περίπου 15-20 λεπτά για να καταναλώσεις το γεύμα σου χωρίς να βιάζεσαι. Φρόντισε κατά την διάρκεια του φαγητού, να μην ασχολείσαι παράλληλα με κάποια άλλη δραστηριότητα όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης ή το διάβασμα εφημερίδας, αφού τέτοιου είδους δραστηριότητες θα σε παρασύρουν και ίσως σε οδηγήσουν σε μεγαλύτερη κατανάλωση τροφής.
  7. Μασάμε αργά και καλά την τροφή μας. Επέλεγε μικρές ποσότητες φαγητού κάθε φορά, ώστε να μπορείς να τις μασάς καλά και να βοηθήσεις τον οργανισμό στην σωστή πέψη της τροφής.
  8. Επέλεξε ένα ήσυχο περιβάλλον. Κατά την διάρκεια του φαγητού σου φρόντισε το περιβάλλον να είναι ήσυχο, χωρίς έντονους θορύβους ή δυνατή μουσική που θα σε οδηγήσει στην μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού ή ακόμη μπορεί να επηρεάσει  στην γρήγορη  κατάποση της τροφής .
  9.  Διάβασε πάντα τις διατροφικές ετικέτες των προϊόντων. Αφιέρωσε λίγα λεπτά διαβάζοντας την διατροφική ετικέτα κάθε νέου προϊόντος  που χρειάζεται να αγοράσεις. Διάβασε και μάθε για τα θρεπτικά συστατικά αλλά και για τα πρόσθετα που περιέχει και έπειτα αποφάσισε αν καλύπτει τις απαιτήσεις σου. Ρώτησε τον διαιτολόγο σου και ενημερώσου για οποιαδήποτε απορία.
  10. Φτιάξε Shopping List. Μην κάνεις το λάθος και μπεις στο super market χωρις να έχεις φτιάξει τη λίστα με τα τρόφιμα που χρειάζεσαι. Θα πέσεις στην παγίδα να ψωνίσεις περιττά τρόφιμα που θα γίνουν περιττό βάρος.
  11. Ενίσχυσε την φυσική σου δραστηριότητα. Θυμήσου πως η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας σχετίζεται με βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας και συνοδεύει πάντα ένα πρόγραμμα διατροφής είτε αυτό είναι για την απώλεια κιλών, είτε για την αύξηση ή την διατήρηση αυτών. Ένταξέ την λοιπόν, στην καθημερινότητά σου είτε με τη μορφή ενός καθημερινού περιπάτου, είτε με την εκμάθηση του αγαπημένου σου χορού είτε πιο εξειδικευμένα παρακολουθώντας κάποιο πρόγραμμα στο κοντινό σου γυμναστήριο
  12. Μέτρα το βάρος σου σε φυσιολογικά πλαίσια. Αποφεύγουμε τις καθημερινές μετρήσεις του βάρους μας. Οι καθημερινές  μετρήσεις και ειδικά αυτές που έπονται από  παρασπονδίες δεν είναι πάντα αντιπροσωπευτικές και τις περισσότερες φορές παραπλανούν ή πανικοβάλλουν το άτομο. Ωστόσο δεν ξεχνάμε να ελέγχουμε το βάρος μας 1 φορά την εβδομάδα ή ανά δεκαήμερο
  13. Διατροφή με ισορροπία και ποικιλία. Φρόντισε στη διατροφή σου να υπάρχει ποικιλία και ισορροπία. Είναι σημαντικό ο οργανισμός να καταναλώνει καθημερινά σε σωστή αναλογία τρόφιμα από όλες τις κατηγορίες. Ο μονόδρομος και οι παρατεταμένες στερήσεις δεν είναι σωστός σύμμαχος και δεν έχει διάρκεια στο χρόνο.
  14. Φάε όσο πρέπει. Μην διστάζεις να αφήσεις λίγο φαγητό στο πιάτο σου από τη στιγμή που έχεις χορτάσει. Επίσης, απέφυγε να τρώς τα περισσεύματα από τα πιάτα των διπλανών σου με το σκεπτικό να μην πεταχτούν.
    Κάτι που  περισσεύει ίσως να  μπορεί να συμπληρώσει το βραδινό σου γεύμα.
  15. Φτιάξε τη λίστα σου. Μία λίστα  με τους στόχους της κάθε εβδομάδας θα σε βοηθήσει να τους φτάσεις! Φρόντισε να θέτεις λογικούς στόχους και όταν τους φτάνεις να επαινείς και να εμψυχώνεις τον εαυτό σου.
  16. Πίστεψέ το! Η ψυχολογία είναι το 10% της επιτυχίας στην απώλεια αλλά και στη συντήρηση του βάρους μας! Πιστεψέ το, πως μπορείς και θα τα καταφέρεις! Η καλή διάθεση και η θετική ενέργεια θα γίνουν οι καλύτεροι σύμμαχοι στο να φτάσεις το στόχο σου!
  17. Τέλος, Αγαπάμε κ σεβόμαστε την τροφή μας! Όχι υπερβολές , όχι άγχος και πανικός. Με οργάνωση, υπομονή και επιμονή μπορείς να βρεις και να υιοθετήσεις τις κατάλληλες διατροφικές συνήθειες που θα σου χαρίσουν ένα μόνιμο υγιές βάρος και ένα όμορφο σώμα.

Πάμε να βγάλουμε τον καλύτερό μας εαυτό!

Γιαννιώτη Πωλίνα

Διαιτολόγος Διατροφολόγος