Friday 24 November

Αλκοολικές Θερμίδες

15 Μαΐου 2017

Η θερμοκρασία ανεβαίνει και μαζί με αυτήν και η επιθυμία μας για βραδινές εξόδους οι οποίες συνδυάζονται με κατανάλωση αλκοόλ.  Είναι πολλά τα ερωτήματα γύρω από τα αλκοολούχα ποτά.. πόσο μας παχαίνουν, πόσο μπορούμε να πιούμε, ποιο είναι το λιγότερο επιβαρυντικό, στη δίαιτα επιτρέπεται;

Ας δούμε τα κυριότερα σημεία που πρέπει να γνωρίζουμε και να προσέχουμε.

Κανόνας 1ος.

Το αλκοόλ μας δίνει κενές θερμίδες, δηλαδή με την κατανάλωση του δεν παίρνουμε θρεπτικά συστατικά παρά μόνο θερμίδες. Με εξαίρεση το κρασί και την μπύρα, δύο κατηγορίες αλκοολούχων ποτών που περιέχουν μεγάλη ποσότητα  αντιοξειδωτικών ουσιών, ουσίες που έχουν αντικαρκινική και αντιγηραντική δράση. Ενώ η μπύρα συμβάλει και στην καλή λειτουργία της καρδιάς μας λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας σε χοληστερόλη και της υψηλής περιεκτικότητας σε κάλιο και μαγνήσιο.

Κανόνας 2ος.

Θυμήσου πως δεν πρέπει να καταναλώνουμε αλκοόλ με άδειο στομάχι.  Η τροφή βοηθάει  στο να αποφύγουμε συμπτώματα μέθης και υπογλυκαιμίας. Πέρα από την τροφή, φρόντισε να καταναλώνεις παράλληλα με το ποτό σου και νερό, έτσι θα αποφύγεις τα συμπτώματα αφυδάτωσης αλλά θα πιεις και λιγότερη ποσότητα αλκοόλ, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που σηκώνουμε το ποτήρι από αμηχανία.

Κανόνας 3ος 

Επέλεξε τα καθαρά ποτά και μην τα συνδυάζεις με φρουτοχυμούς και αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη καθώς αυξάνεις το θερμιδικό φορτίο ενώ με τέτοιους συνδυασμούς μπορεί να πιεις και περισσότερο.

Ένα καθαρό ποτό περιέχει περίπου από 100 έως 150 θερμίδες, όταν προσθέτουμε bitters, αναψυκτικά, φρουτοχυμούς ή ζάχαρη τότε οι θερμίδες αυξάνονται. Κι αν μιλάμε για coctails εκεί μπορεί να φτάσουμε ακόμη και τις 400-500 kcal αφού περιέχουν λικέρ, σιρόπι ζάχαρης, φρούτα ακόμη και κρέμα γάλακτος.

Τέλος, θυμήσου πως η αυτοσυγκράτηση είναι το παν, έλεγξε την ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνεις και θυμήσου πως 3 σφηνάκια ισοδυναμούν με 1 ποτό.. Παν μέτρον άριστον λοιπόν!

Γιαννιώτη Πωλίνα

Διαιτολόγος Διατροφολόγος