Saturday 23 September

Τσικνοπέμπτη και πως θα αποφύγουμε τις επιπλέον θερμίδες της

16 Φεβρουαρίου 2017

Τσικνοπέμπτη σήμερα και η παράδοση επιβάλλει τον κόσμο να μασκαρεύεται και να γυρνάει έξω χορεύοντας, πίνοντας και φυσικά τρώγοντας.

Η μέρα αυτή οφείλει το όνομά της στη συνήθεια όλων των νοικοκυριών να ψήνουν κρέατα ή να λιώνουν το λίπος από το χοιρινό με την ατμόσφαιρα να παίρνει τη μυρωδιά αυτής της τσίκνας που είναι διάχυτη παντού. Το έθιμο έχει τις ρίζες του βαθιά στους αιώνες και πιθανολογείται πως ανήκει σε γιορτές των Ελλήνων και Ρωμαίων.

Βασικό ρόλο στο βραδινό τραπέζι των περισσοτέρων θα παίξει το κρέας σε οποιαδήποτε μορφή αγαπάτε περισσότερο. Λόγω της ημέρας πολλοί είναι αυτοί που θα παρεκτραπούν και θα υπερβάλλουν στην ποσότητα του φαγητού. Γι αυτό είναι καλό να υπάρχει μέτρο και να αποφευχθούν σημάδια υπερβολής.

Παρακάτω δίνονται κάποιες οδηγίες που ακολουθώντας τες θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε τις επιπλέον θερμίδες.

  • Φροντίστε να συνοδέψετε το πιάτο σας με πράσινη σαλάτα και ψητά λαχανικά.
  • Αποφύγετε να καταναλώσετε αλοιφές τύπου τυροσαλάτας, οι οποίες θα σας γεμίσουν με επιπλέον θερμίδες.
  • Μην παρασυρθείτε από το τσιμπολόγημα. Πάρτε ένα πιάτο και συνειδητά φτιάξτε τη μερίδα σας.
  • Χωρίστε το πιάτο νοερά στη μέση και γεμίστε τη μισή πλευρά του με σαλάτα και λαχανικά, το άλλο τεταρτημόριο ανήκει στο κρέας και για το τελευταίο τεταρτημόριο επιλέξτε ψητές ή βραστές πατάτες, 3-4 κουταλιές Ρύζι ή ένα μικρό ψωμάκι.
  • Προσπαθήστε να διαλέξετε κρέας με το λιγότερο λίπος. Επιλέξτε φιλέτο κοτόπουλο, κοτοσουβλάκια ή φιλετάκια από μοσχάρι ή ψαρονέφρι. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, απομακρύνετε το ορατό λίπος από το κρέας σας πριν το φάτε.
  • Μην συνδυάσετε το φαγητό σας με αναψυκτικά τα οποία δεν προσφέρουν θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό παρά μόνο επιπλέον θερμίδες.
  • Μην το παρακάνετε με το αλκοόλ. Επιλέξτε ένα ή δύο ποτηράκια κρασί ή μπύρα. Θα είναι αρκετά για να σας χαλαρώσουν.

Μασκαρευτείτε και Γλεντήστε με την παρέα σας, το φαγητό και το αλκοόλ είναι τα λιγότερα που χρειάζεστε για αυτήν την μέρα!

Καλές απόκριες!

Γιαννιώτη Πωλίνα

Διαιτολόγος Διατροφολόγος